BUDOWANIE SILNEJ MARKI

Jakie są cechy silnej marki? Jakie są etapy budowania marki? Każdy przyszły przedsiębiorca zastanawia się jak zbudować swoją markę, jakie cechy powinna mieć, aby jego produkty „sprzedawały się same”. W literaturze jest wiele podanych, gotowych etapów budowania silnej marki na rynku, zarówno polskim, jak i światowym. Dla nas najbliższe i najbardziej trafne to zdecydowane te przedstawione przez dr. hab. prof. UE Ryszarda Kłeczka. Są one następujące:

-wybór rynku docelowego oraz pozycjonowanie marki

-kryteria doboru elementów marki

-procedura wyboru elementów marki

-testowanie elementów marki

-testowanie koncepcji oferty i testowanie produktu.

Wszystkie powyższe elementy wykorzystywane to przepis na zbudowanie marki, ale jakie cechy musi przejawiać marka aby być silną. To przede wszystkim wysoki poziom jakości, tak aby zapewnić przedsiębiorstwu możliwości rozwoju, a także wysoką pozycję wśród innych firm. Jakie zatem cechy powinna posiadać marka, aby stać się silną i niezależną? Oto kilka z nich:

-zorientowanie na potrzeby klienta

-przywództwo na rynku-innowacyjność

-jakość marki

-zróżnicowana oferta

-rozwój oraz samodyscyplina

-kontakt z odbiorą na wysokim poziomie

-rozszerzanie usług

-wykwalifikowani pracownicy.